Het herstel - pagina 8

Het vervangen van het kleppendekselrubber

 

Omdat er olie lekte aan het kleppendeksel, was het vervangen van de pakking wel een verstandige zet. Daarnaast ook gelijk een nieuwe oliefilter geplaatst en het blokje van verse olie voorzien.

 

Eerst de rotor eraf gehaald. Het luchtfilter leek nog maar pas vervangen, want dat zag er wonderbaarlijk schoon uit.

Daarna het kleppendeksel verwijderd en de oude pakking weggehaald.

 

Het kleppendeskel zag er niet uit. die hebben we dan ook maar eens goed schoongemaakt. Ook binnen in het deksel zat er toch wel wat aangekoekte verbrande olie. Dus ook binnenkant een kuisbeurt gegeven.

Maar bij het loshalen van het oliefilter ging het helaas even fout. Er brak een tuutje af van de Pierburg Ersatzteilliste Vergaser.

  Het blokje voor de benzine-afscheiding, bovenste tuutje eraf. Dus maandag een nieuwtje gaan bestellen.

Ondertussen het kleppendeskel weer netjes vastgemaakt. Als -hopelijk- dinsdag het stukje binnen is, dat kunnen we het luchtfilter weer plaatsen en eens nazien of er nog olie langs het kleppendeskel naar buiten komt.

De nieuwe afscheider (vergasser) er weer opgezet. Motor goed warm laten draaien en kleppendeksel helemaal droog. Dus dat is ook opgelost :)

donderdag 27-02-2014

[VORIGE]   [LIJST]   [VOLGENDE]